• Instagram - Black Circle

Toszkánában - Kalandok

Azt mondják, hogy az igazi élmények akkor érik az embert, amikor nem a megszokott utat követi. Nem a térkép és a programterv alapján indul el, hanem elengedi magát és olyan lehetőségek után néz, amit nem mindenki választana... Hát Toszkánában szerencsére erre is lehetőségem volt!

Nem fizettünk be a pisai programra az utazási irodához, mert drágának tartottuk, de annyira bosszankodtunk volna, hogy kimaradunk az élményből, amikor ilyen közel vagyunk, hogy eszünkbe vettük, hogy vonattal fogunk elindulni a szállástól. Megnéztük a menetrendet, az útvonalat és izgultunk, hogy ugyan milyen emlékeket szerzünk majd az önálló napunk alatt. És hát így lett az út Pisa-ba kalandos, turistás, igazi élmény! Ahogy jegyet vásároltunk az állomáson, ami akkora volt, mint egy múzeum. Ahogy elvegyültünk a vonaton az igazi olaszok között. Ahogy kapkodtuk a fejünket az elsuhanó táj miatt jobbra és balra, mert nem tudtuk, hogy melyik ablakon lesz majd szebb a kilátás.

Természetesen, a ferde torony is rettentően nagy élmény volt és büszke vagyok rá, hogy én is eljutottam oda. De az, hogy egy-egy kanyar után egy piacon találtuk magunkat két aprócska utca között. Az, hogy egy sarki étteremben a világ legfinomabb pizzáját kóstolhattuk meg, miközben biciklis olaszok súrolták a vállunkat. Az, hogy a hosszú séta után betértünk egy freskókkal és szobrokkal díszített csendes és hűvös templomba, ahol a padsorok között a legnagyobb békénkre leltünk… Hogy magunk diktáltuk a séta tempóját, nem kellett holmi esernyőket ringató úti kalandor ismeretterjesztő okítását hallgatnunk és arrafelé kalandoztunk, amerre mi magunknak kedve volt. Hát az volt óriási élmény számomra!

És a legigazibb kaland még csak ezután következett… Már az első naptól kezdve szemeztünk a szállástól nem messze lévő biciklikölcsönzővel. Hiszen itt vagyunk Olaszországba, ahol minden ember összetákolt, rozoga bringákkal rója az utakat. Eltalálnak úticéljukhoz a vadregényes dombokon és a szűk, zsúfolt utcákon egyaránt. Hát fogtuk magunkat és pár euróért kézhez kaptunk két biciklit, amiknek út közben fel-le mozgott az ülése és a kerekeik olyan laposok voltak, mint amikor az enyém itthon defektet kap. Magunkon nevettünk, hogy találhattunk ki ilyesmit, de amikor apró, ékszeresdobozhoz hasonló városokat bejárva, végigtekerve toszkánai dombokon és legurulva a völgybe, nagy-nagy sóhajtások után felértünk Casale Marittimo városának legmagasabb pontjára... Amikor egy eldugott, napsütötte padra heveredtünk és megláttuk a tájat, akkor leginkább a gombócokat nyeltük a torkunkban és eszünkbe se jutott megbánni a legjobb döntést, amit az egy hetes nyaralás alatt meghoztunk.

A házak egyformák. Régiek, omladozók, de érezni rajtuk mindent, amit a több száz év alatt falaikba szívtak. A fehér színű ruhák mindenhol ott lengedeztek a szárítón. A messzeségben a tenger kékje vakított, hívogató selymességét az Elba sziget törte meg. Amíg a látványt remegő lábakkal és kipirosodott arccal csodáltuk, lábunk elé lassan, ráérősen bevackolta magát egy igazi olasz, kövér macska.

Arcomat a nap felé fordítottam, kortyoltam az utunkat kísérő olasz vörös bort és alig hittem el, hogy létezik ekkora béke, nyugalom, élmény a szívemben…

Alig tudtuk ésszel felfogni, emlékezetünkbe vésni, képekre örökíteni mindezt. Alig tudtunk újra felszállni a biciklikre. Alig tudtunk újra elindulni és még mindig győzködöm magam, hogy van másik hely, bárhol, a kontinensen, ami ekkora gyönyörrel tud majd engem egyszer megajándékozni.

(2016)

fotók: saját

Rólam

Vivien vagyok, 25 éves. Mindaz amit a blogon olvashatsz, az elmúlt 10 évem élményei, érzései, fantáziaképei. Sok-sok családtag és barát ösztönzésére most minden egy helyen, hogy rajtuk kívül más is, Te is megismerhess!

A blogról

A kvszünet neked szól, ha vágysz pár sorra a reggeli kávé mellett, az ebédszünetben, vagy elalvás előtt. Egy kis napfény, mindennapi szösszenet, vagy egy novella, hogy megállj egy pillanatra, szünetet tarts, kikapcsolj és elgondolkozz az élet dolgain.

Merülj el ma is egy kvszünetben!